×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت استقرار مراکز آموزش در صنايع

اختصاصي

تجارت جنوب

چندي قبل مرکز آموزش بين‌کارگاهي فولاد هرمزگان با حضور مسئولان استاني و مديران شرکت فولاد هرمزگان فعاليت خود را آغاز کرد. به گفته مهندس محسن زنگنه پور معاون منابع انساني شرکت فولاد هرمزگان، مرکز آموزش بين کارگاهي مرکزي است که در آن آموزش با استفاده از امکانات خط توليد استفاده مي شود .وي گفت: ماموريت شرکت فولاد هرمزگان، ايفاي نقش موثر در توسعه صنعتي، اقتصادي، اجتماعي در منطقه جنوب کشور با رويکرد توسعه پايدار به‌عنوان سازماني سرآمد در صنعت فولاد است. وي با برشمردن مزيت هاي ايجاد اين مرکز آموزشي گفت: از مهم ترين مزاياي ايجاد اين‌ مرکز، آموزش به صورت مدون و ‌دريک مکان معين همراه با کنترل و نظارت، آشنايي افراد جديدالاستخدام با دانش مورد نياز کارخانه در حداقل زمان ممکن، دور نماندن کارکنان  از خط توليد به مدت طولاني در زمان آموزش، ايجاد شرايط بهينه براي يادگيري فراگيران آموزش دانست که کسب گواهينامه سازمان فني و‌حرفه اي، ايمن سازي کارگاه با آموزش هاي حفاظتي فردي و‌کارگاهي، فعاليت مضاعف کارگر و رشدکيفي محصولات و افزايش توليد و در نهايت افزايش بهره وري و کاهش هزينه و ايجاد زمينه تبليغي در جهت کسب رضايت مشتري و رقابت با بازار از ديگر مزاياي ايجاد اين کارگاه مي باشد. وي تصريح‌کرد: مديريت و کارشناسان آموزش شرکت، خود را متعهد به اجراي مفاد اين ماموريت دانسته و با انجام بازنگري‌هاي مستمر در حين کار از اثربخش بودن آن اطمينان حاصل مي‌نمايند .وي بيان‌داشت: مرکز آموزش بين‌کارگاهي شرکت فولاد هرمزگان با توجه به پتانسيل‌هاي موجود و ظرفيت‌هاي بالقوه خود سعي برآن دارد علاوه بر آموزش کارکنان خود، بر اساس توافق نامه منعقده، آموزش شاغلين ديگر بنگاه‌هاي اقتصادي را نيز بر عهده گيرد .

ايجاد مرکز آموزشي در کنار واحد توليدي، صنعتي يا خدماتي و توجه بيشتر به امر آموزش به همراه استفاده از تجربيات و امکانات، تاثير بسزايي در ارتقا سطح دانش و مهارت نيروي انساني بنگاه هاي اقتصادي دارد. گسترش آموزش هاي مهارتي و ارتقاي سطح آموزش هاي شاغلين، حفظ و تداوم اشتغال، تسريع در نيل به اهداف کمي و کيفي واحد صنعتي، تبادل اطلاعات و دانش فني فيمابين مراکز آموزشي و واحد صنعتي، استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه مراکز و واحد صنعتي و تهيه استانداردهاي مهارت مورد نياز واحد صنعتي را از مزاياي ايجاد اين مراکز مي توان برشمرد. تامين منابع انساني مورد نياز واحد صنعتي، همکاري در زمينه ارتقا مهارت متخصصين صنايع و آموزش و جذب نيروهاي ماندگار، افزايش بهره وري و در نهايت پايداري و توسعه بنگاه هاي اقتصادي را نيز مي توان از ديگر مزاياي تاسيس مرکز جوار کارگاهي ذکر کرد.

تاسيس اين مرکز آموزش بين کارگاهي کمک مي کند تا زمينه همکاري هاي متقابل فراهم شود و در جهت افزايش توانمندي هاي منابع انساني دو طرف که در نهايت منجر به افزايش بهره وري خواهد شد گام هاي اساسي برداشته شود.

با استقرار سيستم هاي آموزشي و مراکز جوار کارگاهي در صنايع مي توان گام موثري در جهت افزايش بهره وري و نيل به اهداف کمي و کيفي صنايع استان برداشت.

مديران صنايع و شرکت هاي وابسته نگاه ويژه اي به بحث آموزش کارکنان و ارتقا مهارت شاغلين و توانمند سازي نيروهاي ماندگار استان داشته باشند تا مجبور نباشند هزينه حضور نيروهايي از ساير استانها بر صنعايع هرمزگان مترتب شود.

واحد آموزش و توسعه منابع انساني با بهره‌گيري از تجارب و ظرفيت‌هاي موجود به منظور توسعه‌شايستگي کارکنان، نسبت به استقرار و توسعه کيفي فرآيند آموزش و توسعه منابع انساني بر مبناي استاندارد 1999، 1005 Iso  ، اقدام نموده اس کهبيانگر مديريتي توانمند در اين حوزه است. نجمه خواجه افزود: آموزش‌هاي مورد نياز از قبيل بازآموزي و تکميل مهارت کارگران شاغل در واحدها، آموزش کارگران جديدالاستخدام و همچنين آموزش افراد تغيير شغل يافته در مرکز آموزش بين‌کارگاهي شرکت فولاد هرمزگان جنوب به جامعه هدف ارائه مي‌شود . وي با اشاره به اينکه اين‌کارگاه داراي 4 کلاس تئوري با‌ظرفيت حداکثر 48 نفري مي باشد، تاکيد کرد: کليه کارگاه هاي عملي و‌کلاس تئوري مطابق با استانداردهاي سازمان آموزش فني و‌حرفه اي مي باشد.

وي در پايان، ايجاد شرايط بهينه‌سازي براي يادگيري فراگيران آموزش، کسب گواهينامه سازمان فني و حرفه اي براي دوره‌هاي آموزشي توسط سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور را از مزاياي ايجاد مرکز آموزش بين کارگاهي برشمرد.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo