×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
دفاع مقدس درس ایثار، شهادت و ولایتمداری بود

به گزارش تجارت جنوب انلاین، فریدون همتی صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در سالن شهید اثری نژاد نیروی دریایی سپاه برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس جزو شگفتی‌ها است و می‌توان گفت که الهام الهی در دل مردم و جوانان بود.

وی عنوان کرد: نترسیدن از آن همه تجهیزات و قدرت‌های نظامی در مرزهای گسترده ایران نشان دهنده یک نصرت الهی بود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: حاج قاسم‌ها از دل هشت سال دفاع مقدس جوانه زدند. اگر در سوریه وعراق، داعش را به زباله دان تاریخ انداختیم، ریشه در دفاع مقدس دارد.

همتی ابراز داشت: مردم در دفاع مقدس یاد گرفتند که باید برای حفظ انقلاب و ایران آماده شهید دادن، خون دادن و اسیر دادن باشند چرا که انقلاب ما برای ادامه راه طولانی به این روحیه و فرهنگ شهادت و ایثار نیاز دارد.

وی مطرح کرد: دفاع مقدس مانند این است که تمام ملت ایران وارد دانشگاه شده‌اند و آموزش دیده‌اند چراکه امروز مردم با تمام سختی‌ها پیرو ولایت و رهبر معظم انقلاب هستند و لحظه ای از این صراط مستقیم عدول نمی‌کنند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: طی ۲۰۰ سال اخیر در قالب عهدنامه‌های گلستان، ترکمانچای و … تمامیت اراضی ایران زیر سوال رفت و بخش عظیمی از ایران جدا شد اما در دفاع مقدس به برکت این فرهنگ و پیوند میام ملت و رهبری، یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

همتی اظهار کرد: باید قدردان چنین ملت فداکاری بود که با از خود گذشتگی، زمینه رضایت خداوند و رهبر انقلاب را فراهم کرده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سختی‌های دفاع مقدس و دوران جنگ با شرایط کنونی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، در برخی مواقع که خاطرات دفاع مقدس تشریح می‌شود جوانان تصور می‌کنند که افسانه است.

همتی گفت: دشمن در کمین است و دارای تاکتیک است؛ هر لحظه غفلت کنیم، از هر روزنه امیدی وارد می‌شود چراکه برپایی نظامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در ایران برای آن‌ها غیرقابل تحمل است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن روزنه‌ای پیدا‌کند و از آن طریق به ما لطمه بزند و مردم را نسبت به ارزش های انقلاب دلسرد و در دفاع از آرمان هایی که برای آن خون داده اند دچار تردید کنند.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: یکی از مهمترین راه‌کارهای مقابله با دشمنان و خنثی کردن توطئه آن ها، گوش فرا دادن به فرامین‌رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

برچسب ها :