×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
هزینه برق پرمصرف ها 16 درصد بیشتر از مشترکین خوش مصرف است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهرداد حاجی زاده افزود: طبق بخش‌نامه وزارت نیرو و ابلاغ آن توسط شرکت توانیر به شرکت‌های توزیع ، هرساله از اردیبهشت ماه 7 درصد به قیمت برق مصرفی افزوده می شود. اما مشترکین پرمصرف که بیشتر از الگوی تعیین شده مصرف کنند، علاوه بر 7 درصد، 16 درصد نیز به مبلغ صورتحساب آنها برق افزوده می شود.

حاجی زاده افزود: استان هرمزگان طبق تقسیم بندی مناطق وزارت نیرو در منطقه گرمسیری یک قرار دارد که طبق آن هزینه برق از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه به عنوان تعرفه تابستانه و با 40 درصد تخفیف محاسبه می شود و سه ماه زمستان نیز قیمتها به حالت قبل و بدون تخفیف محاسبه می شود. به گفته وی، الگوی مصرف در استان هرمزگان 6 هزار کیلووات ساعت است. مشترکانی که در یک دوره دوماهه مصرف برق آنها بیش از این میزان باشد، هزینه برق 16 درصد بیش از سایر مشترکان محاسبه می شود.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق در ادامه گفت: نرخ گذاری برق طبق بخشنامه وزارت نیرو صورت می گیرد و شرکت های توزیع برق وظیفه اجرا و نظارت بر این نرخ گذاری را برعهده دارند. در صورتی که مشترک احساس کند که مصرف او با دوره قبل برابر بوده اما هزینه برق آنها افزایش یافته است، می تواند با مراجعه به اداره برق محل سکونت صورتحساب خود را بررسی کند.

وی بیان داشت: مشترکین پرمصرف در صورت کاهش 10 درصدی مصرف، هزینه برق مصرفی آنها 20 درصد کاهش می یابد.

برچسب ها :