×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لابی کارکنان شهرداری در گرفتن رپرتاژ/ حراست مشغول استخدام اقوام و آشنایان خود است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین به نقل از دلفین، یعقوب دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در دهمین جلسه شورای این شهر با اشاره به اهمیت شفافیت در عملکرد شهرداری و شورا، اذعان داشت:برای ایجاد شفافیت باید رویه ها از ابتدا مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد. در نحوه ی جذب سرمایه گذار، انعقاد قرارداد و اجرا باید دقت باشد و اولین قدم بررسی درج آگهی ها برای دریافت سرمایه گذار است.

وی افزود: مشاهده کردیم در روزنامه ای در تبریز آگهی شهرداری هرمزگان درج و فاکتور شده است که حتی شهروندان تبریز نیز با آن بیگانه هستند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در سال ۹۹ یک ویژه نامه برای شهرداری به مبلغ ۶٠ میلیون تومان چاپ شده است که دور از عدالت است، از یکی از پر تیراژترین روزنامه‌های استان مانند صبح ساحل که استعلام قیمت گرفتیم در سال ۱۴٠٠ همین ویژه نامه را با ۱۲میلیون تومان چاپ و متشر می کرد.

دبیری نژاد اذعان داشت: صاحب امتیاز این روزنامه یکی از کارکنان شهرداری است، باتوجه به رویکرد اعضای شورای بر اجرای عدالت و شفافیت لازم است با توجه به بی عدالتی که در حق رسانه های استان رخ داده است، این مسئله مورد تفحص و بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: میانگین دریافتی رسانه های استان از شهرداری بندرعباس پنج میلیون تومان بوده است این در حالی است که این روزنامه‌ای خاص به تنهایی در این بازه زمانی ۷٠٠ میلیون تومان بیشتر از میانگین تمامی رسانه ها دریافت کرده است.

یعقوب دبیری نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مسئله حتی از صحن علنی شورا نیز فراتر است و حراست شهرداری باید به مسئله ورود کند اما متاسفانه کارکنان حراست شهرداری درحال حاضر بیشتر درگیر استخدام خانواده و اقوام خود در شهرداری هستند.

این عضو شورای شهر در پایان عنوان داشت: باید نسبت به هزینه های روابط عمومی شهرداری بندرعباس و سازمان های تابعه‌ی آن تحقیق و تفحص صورت گیرد، همه سازمان های شهرداری عکاس و فیلم بردار دارند چرا باید در هزینه های شهرداری هزینه عکاس و فیلم دار برای ساخت کیپ و عکس‌برداری درج شود، این موارد جز اتلاف هزینه های بیت المال است.