×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
گزارشی از مشکلات تردد 40 هزار بشاگردی؛  از نبود ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری تا جای خالی تاکسیرانی در بشاگرد

مردم بشاگرد برای انجام امورات روزانه خود و سفر به شهرهای سردشت و گوهران گ مجبورند ساعت ها در کنار خیابان بایستند تا شاید با خودرو های عبوری به این نقاط سفر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛بشاگرد یکی از وسیع ترین شهرستان های کشور با پراکندگی بسیار بالا است و این شهرستان که از مجموع ۲۰۰ روستای کوچک و بزرگ تشکیل شده از مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود.

در سال ۸۷ با سفر رئیس جمهور وقت به جنوب شرق هرمزگان، بشاگرد از بخش به شهرستان ارتقا یافته و دستگاه های اجرایی و اداری در مرکز آن یعنی شهر های سردشت و گوهران شروع به کار کرده اند.

با توجه به پراکندگی بالای این شهرستان که وسعت آن را از استان هایی همچون گیلان، کهکیلویه و بویر احمد، قم و … بیشتر می کند، ارتباطات جاده ای مناسب را می توان اصلی ترین زیر ساخت مورد نیاز مردم بشاگرد دانست.

مشکلات تردد ۴۰ هزار بشاگردی

با تمام این توصیفات این شهرستان پرچمدار جاده های خاکی و غیر استاندارد در سطح کشور است و هیچ گونه سامانه حمل و نقلی بین شهری و شهرستانی در این منطقه وجود ندارد.

مردم برای انجام امورات روزانه خود و سفر به شهرهای سردشت و گوهران که به صورت تقریبی در مرکز بشاگرد واقع اند مجبورند ساعت ها در کنار خیابان بایستند تا شاید بتوانند با خودرو های شخصی واقع در این مسیر به این نقاط سفر کنند.

این مشکل بیشتر از همه قشر دانشجو و کارمندان را تحت تأثیر قرار داده که برای حضور به موقع خود در محل کار یا تحصیل با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

بشاگرد از سه بخش گافر و پارموند، مرکزی و گوهران تشکیل شده که فقط با اختصاص یک اتوبوس به هر کدام از آن ها می توان مشکل تردد مردم به کل حل کرد.

مشکلات تردد در نبود ناوگان حمل و نقل درون شهری

علی مرادی یکی از شهروندان بشاگردی در گفتگو با فرهنگ کده با اشاره به ضعف زیر ساخت های حمل نقلی در این شهرستان، اظهار کرد: شهر سردشت به دلیل تجمع ادارات در آن اصلی ترین مقصد روستا نشینان بشاگردی محسوب می شود.

این شهروند بشاگردی افزود: در ساعات آغازین روز در مسیر اصلی شهرستان بشاگرد زنان و مردان بسیاری را می بینید که برای سفر به سردشت و یا گوهران منتظر عبور یک وسیله نقلیه هستند.

مرادی ادامه داد: مردم در روستاهای با فاصله چند کیلومتری به مرکز شهرستان هم گاها به دلیل نبود سامانه حمل و نقلی، به صورت پیاده این مسیر را طی می کنند.

جای خالی تاکسیرانی در بشاگرد

وی به استفاده مردم از ماشین های شخصی عبوری در این مسیر اشاره کرد و گفت: اعتماد به خودرو های شخصی در این مسیر ها چندان مناسب نبوده و متأسفانه تنها راه مردم در حال حاضر همین است.

این شهروند بشاگردی ادامه داد: با اختصاص ایستگاه های مشخص و قرار دادن چند دستگاه مینی بوس یا خودرو ون با ساعت حرکتی مشخص می توان مشکل عمده مردم را حل کرد.

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: چندین سال از شهرستان شدن بشاگرد گذشته و ابتدایی ترین زیر ساخت ممکن یک شهرستان تردد و دسترسی آسان آن است که انتظار می رود مسئولان برنامه ای برای آن داشته باشند.

از ادارات مربوطه انتظار می رود با اختصاص سامانه حمل و نقلی بین شهرستانی و یا واگذاری آن به بخش خصوصی هم در جهت ایجاد اشتغال حرکتی انجام دهند و هم این مشکل اساسی شهروندان را مرتفع کنند.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo