×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
لطفا پارسیان را گوشت قربانی تصورنکنید: قبل از انشقاق و انتزاع جان ما را بگیرید

یادداشت: غلامعباس شمس‌الدینی
بسیار خرسندیم که این بار نمایندگان ما نسبت به طرح موضوع اتصال فارس به دریا واکنش نشان دادند. منصور ارامی درصفحه شخصی اش در توئیتری نوشت: «جناب آقای رییس جمهور مطالبه واقعی مردم هرمزگان بر این است که راه توسعه جنوب کشور کوچک کردن استان‌های ساحلی نیست بلکه تلاش در جهت اجرای عدالت و پیشرفت است». احمد مرادی هم در واکنش به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت :«اتصال استان فارس به دریا هیچ گونه مبنای علمی و منطقی ندارد. ریاست محترم جمهور؛ مردم هرمزگان ثابت کرده‌اند یکپارچه در برابر این تصمیمات غیرکارشناسی و احساسی می‌ایستند.» نماینده غرب هرمزگان در گفتگوی رسانه ای تاکید کرد: «سرمایه گذاری و بهره‌برداری از دریا و امکانات کنار آن برای هیچ ایرانی محدودیت ندارد. مناطق ویژه ایجاد شده در پارسیان نیز با همین هدف صورت گرفته است. این مناطق پذیرای همه نوع سرمایه‌گذاری مخصوصا از استان همجوار خود است و توجیهی سیاسی و اقتصادی برای آن وجود ندارد. نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت اضافه کرد: برخی شهرهای جنوبی استان فارس نیز متقاضی پیوستن به هرمزگان هستند چرا که قرابت فرهنگی و اجتماعی فراوانی با هرمزگان دارند و اگر برخی اشتیاق پیوستن به دریا دارند، به هرمزگان الحاق شوند.».و محمد آشوری تازیانی هم تصریح کرد: «طرح درخواست‌های غیرمنطقی و غیر اصولی از رییس جمهور محترم با هدف القای موافقت دولت با یک طرح غیرمنطقی و به حاشیه رفته، تنها یک بازی سازی سیاسی است که همگرایی، برادری و زیست همدلانه مردم فارس و هرمزگان در گذر سال‌ها زندگی در کنار یکدیگر را نشانه رفته است».
هنوز در خاطرمان هست و مردم هم فراموش نمی کنند،کلید دار استانداری هرمزگان آنقدر در خفا موضوع الحاق را کلید زده بود و چنان زمینه را مهیا کرد که خواب نمایندگان وقت هرمزگان آشفته شد اما این مردم بودند که جانانه پای وجب به وجب هرمزگان ایستادند. همدل فریاد زدند و خاک هرمزگان را حراست کردند. قصد نگارنده بازآوری خاطرات نیست ،هدف طرح این سئوال مهم است چطور پژواک صدای هرمزگانی ها را عالم شنید ولی رئیس جمهور محترم که اتفاقا مسئولیت مهمی در قوه قضاییه داشتند ،فریاد مظلومیت هرمزگان را نشنید، که در سفر به استان فارس به صراحت اتصال فارس به دریا را از برنامه های دولت سیزدهم دانست .قرار بود فساد از بین برود، معیشت مردم متحول شود، پول ملی تقویت شود، ایران قوی وعده مسیحایی آقای رئیس جمهور بود. آیا پاره کردن قلب هرمزگان به ایران قوی کمک می کند یا با این اتفاق همه فلاکت های ناشی از تحریم های ظالمانه و کاهش قدرت زندگی و حیات مردم پایان می یابد؟ آیا با انتزاع بخشهایی از پارسیان همه مشکلات استان فارس پایان خواهد یافت؟ اصلا با اتصال فارس به دریا چه اهدافی محقق می شود که مردم بی خبرند؟
آقای رئیس جمهور:
ایمان دارم بهتر از همه مردم در جریان لابی های استان فارس در لایه های قدرت ،سهم شان در انتصابات، و…..قرار دارید، سوال اینجاست :اتصال فارس به دریا کدام معضل و آسیب (فقر ،بیکاری،اعتیاد ،طلاق ،خودکشی و….)را مرتفع می کند؟ مردم هرمزگان بد عهدی های زیادی را تحمل کرده اند .از دهه ها پیش همواره وعده استفاده از نیروهای توانمد هرمزگانی در مناصب مهم مطرح می شود. در ایام تبلیغات انتخاباتی نماینده یکی از کاندیداها که اتفاقا در پست معاونت دولت شما فعالیت دارد از بکارگیری ۵هرمزگانی در راس وزارتخانه ها گفت ،آن دیگری از انتصاب نیروهای توانمند اهل سنت و نمایندگان جنابعالی هم برنامه اقتصادی دریا محور و توجه به ظرفیت های استان را وعده دادند. آیا بهتر نیست بجای بخشش کریمانه هرمزگان و پاسخ به مهمان نوازی استان فارس، تحقق برنامه ها در اولویت قرار گیرد؟ پارسیان گوشت قربانی نیست که جان هرمزگان است ،قبل از انشقاق و انتزاع جان ما را بگیرید .اجازه ندهید نمک بر زخم این مردم نجیب که اتفاقا در پیروزی جنابعالی هم نقش داشتند پاشیده شود .دهها سوال بی جواب داریم که ظلم بزرگ به ما محسوب می شود بهتر است سوالات فرصت بیان پیدا نکنند .بهتر است گلایه نکنیم، دردهایمان زیاد است مرحمت فرموده برای همیشه بر زیاده خواهی فارس مهر پایان بزنید .محبت عالی فزون باد.