×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پهنه های سرمایه‌گذاری براساس مزیت‌های هر منطقه در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی در نشست شورای اداری شهرستان بستک با بیان اینکه من برای شنیدن حرف شما آمده ام تا بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت بیشتر اين شهرستان گام برداریم، به شکل گیری ظرفیت‌های تولید گوشت سفید در شهرستان بستک اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی صنایع غذایی مرتبط برای ایجاد ارزش افزوده در زمینه گوشت سفید در شهرستان بستک، لازم است و تنها نباید به تولید اولیه بسنده کرد، بلکه باید زنجیره های تولیدرا توسعه داد.

وی توسعه معدنی را پتانسیل مناسب استان هرمزگان دانست و ادامه داد: همچنین ظرفیت خیلی خوبی در زمینه معادن گچ در شهرستان بستک وجود دارد که باید تولید حداکثری در این معادن انجام شود و دولت نیز وظیفه تسهیل گری و تسریع در فرآیند صادرات این محصولات را برعهده دارد که تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات بیشتر فراهم شود.

استاندار هرمزگان نخیلات خرما و همچنین عبور خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک از شهرستان بستک را دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بستک دانست و افزود: اگر طرح مناسب در این زمینه‌ها ارائه شود، حتما حمایت لازم را از آن خواهیم داشت.

دوستی با تاکید بر اینکه از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری که توجیه اقتصادی داشته باشند، حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: تکریم سرمایه‌گذاران بسیار مهم و در اولویت است و همچنین باید زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی گفت: در این راستا، براساس مزیت‌های هر منطقه، پهنه های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان تعیین و مجوزهای لازم برای فعالیت در آن صادر می‌شود که در شهرستان بستک هم براساس ظرفیت تولید گوشت سفید و ظرفیت‌های معدن، این پهنه های سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه ایجاد پهنه های سرمایه‌گذاری موجب تحول در استان هرمزگان خواهد شد، بر لزوم تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و بیان داشت: استانداری به دنبال آماده سازی و فراهم کردن زیرساخت و مجوزهای آماده برای سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاران دغدغه ای نداشته باشند.

دوستی عنوان کرد: توسعه و پیشرفت باید از طریق اقتصاد مردمی رقم بخورد تا پایدار باشد.

وی همچنین پروژه‌های راه خور و انتقال آب از دریا و راه‌اندازی آب شیرین کن را از طرح‌های بسیار مهم برای شهرستان بستک دانست و تاکید کرد: حتما پیگیری لازم برای تکمیل این طرح‌ها صورت می‌گیرد تا آماده بهره برداری شوند.