×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهداف مدیریت عالی استان برای توسعه هرمزگان با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همسو است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی روز سه شنبه در نشست مشترک دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با فعالان و سرمایه گذاران کیش اظهار داشت: توسعه ایران همیشه کلید واژه مشترک دولت و سرمایه گذاران بوده و در این راستا شوق پیشرفت و توسعه ایران نگاه همسو برای توسعه و تعالی نقاط مختلف کشور با تکیه بر زیرساخت ها و توانمندی ها  است.

وی اضافه کرد: معتقد هستم مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی که استان هرمزگان بیشترین سهم را از این مناطق دارد از مهمترین ظرفیت ها و زیرساخت های موجود برای توسعه کشور هستند و باید تمام قد در کنار متولیان آنها برای ادامه فعالیت های توسعه ای باشیم.

دوستی افزود: استانداری هرمزگان در این راستا در کنار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و سازمان های زیر مجموعه این دبیرخانه در استان است هرکدام از چالش های آنها به مدیریت استان مربوط باشد رفع آنها را به عنوان چالش دنبال می کنیم..

وی با اشاره به ماموریت های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی یادآور شد: بخش تولید در این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اما  لازم است برای توسعه پایدار و متوازن بخش های دیگر از جمله خدمات نیز از حمایت های مختلف دستگاه ها و نهادها برخوردار باشند.

استاندار هرمزگان گفت: خلق یک مزیت برای یک منطقه نیازمند صرف انرژی و زمان طولانی است اما برخی در صدد از بین بردن مزیت های ایجاد شده هستند و مجموعه دولت در استان در کنار فعالان منطقه اقتصادی است و به نوبه خود این مشکلات را به کشور منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: امینت تنها در منفجر نشدن یک بمب نیست بلکه امنیت در پایداری قوانین و که در احکام اسلامی نیز از آن به عنوان وفای به عهد یاد شده است.

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیز برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاهی و همایشی آیفیکس ۲۰۲۱ به کیش سفر کرده است.

وی سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.

گشایش رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر بود.