×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
آغاز کشت گوجه فرنگی در پارسیان/پیش بینی تولید 65 هزار تن محصول

مدیرجهادکشاورزی پارسیان، گفت: این شهرستان دارای 2 هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی است که به عنوان کشت غالب و تولید خارج از فصل محسوب می شود.

یعقوب دلدار با اعلام این خبر، گفت: کاشت گوجه فرنگی و  انتقال نشاء به زمین اصلی تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.

وی، افزود: در راستای حفظ منابع آب، پایداری تولید و کشاورزی در سال جاری برنامه اصلاح الگوی کشت در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی پارسیان قرار گرفته و در حال اجراست و در زمینه گوجه فرنگی و با تعریف کشت در قالب برنامه اصلاح الگوی کشت پیش بینی می شود 25درصد معادل 500 هکتار کاهش سطح زیر کشت گوجه فرنگی داشته باشیم و در همین راستا کاهش 15درصدی تولید محصول در سال جاری را شاهد خواهیم بود.

مدیر جهادکشاورزی پارسیان، تصریح کرد: میانگین عملکرد گوجه فرنگی در هر هکتار 40 تن بوده که با احتساب کاهش کشت به میزان 25 درصد در سال جاری مجموعاً تولید گوجه فرنگی در این شهرستان به میزان 60 تا  65 هزار تن پیش بینی می شود.

دلدار، مناطق کشت گوجه فرنگی در پارسیان را عمدتاً در بخش مرکزی ( دهستان های بوچیر و مهرگان) و محدوده شهرهای پارسیان، دشتی و قسمتی از بخش کوشکنار نام برد و خاطرنشان کرد: ارقام زیر کشت و در حال کشت عمدتاً شامل متین 8320، اس جی، پامیلا، سانسید، کوین تی و اولا می باشد.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo