×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه ویژه شرق استان هرمزگان با محوریت شهرستان میناب از راهبردهای اصلی مدیریت استان هرمزگان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی در نشست شورای اداری شهرستان میناب با اشاره به بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های مختلف در این شهرستان و مصوبات و راهکارهایی که در این بازدیدها و نشست ارائه شد، عنوان کرد: راهبرد اصلی مدیریت استان برای پیشبرد کارها در هرمزگان با توجه به گستردگی و وسعت این استان، توسعه ویژه شرق استان هرمزگان با محوریت شهرستان میناب و غرب استان هرمزگان با محوریت شهرستان بندرلنگه است.

وی با بیان اینکه با توجه به تمرکز امکانات مختلف در مرکز استان، مردم دیگر شهرستان‌های استان هرمزگان مجبور هستند برای موارد مختلف از جمله خدمات پزشکی به مرکز استان مراجعه کنند، ادامه داد: به دنبال توسعه خدمات و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و مرکز درمان ناباروری در شرق و غرب استان هرمزگان در شهرستان‌های میناب و بندرلنگه هستیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از پروژه بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی میناب، افزود: با توجه به توقف ایجاد شده در این پروژه به دلیل مشکل اعتبارات، تلاش می‌کنیم با پیگیری‌ و به ویژه جذب اعتبارات ملی، این پروژه فعال و تکمیل شود.

دوستی تصریح کرد: شرق استان هرمزگان نیازمند ایجاد قطب دانشگاهی و پزشکی قوی است که علاوه بر احداث بیمارستان، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص نیز صورت گیرد و با توسعه و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد زیرساخت‌های درمانی، تلاش خواهیم کرد پاسخگوی مردم شریف شرق هرمزگان باشیم.

وی با اشاره به بازدید از سد استقلال میناب به عنوان یکی از اساسی ترین تاسیسات زیرساختی استان هرمزگان در زمینه تامین آب، گفت: تامین آب از مسائل اصلی در شهرستان میناب است و با توجه به اینکه شغل اصلی بسیاری از مردم این شهرستان، کشاورزی است، کشت خارج از فصل شهرستان میناب حتی می‌تواند با صادرات محصولات تولیدی، برای کشور ارز آوری داشته باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بر این اساس تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع خواهیم داشت و با تخصیص تسهیلات حمایت از کشت های نوین و گلخانه‌ای، تلاش می‌کنیم کمبود منابع آب از طریق شیوه‌های نوین کشت محصولات کشاورزی، جبران و جایگزین شود.

دوستی، آبرسانی و تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای روستاها را از مهم‌ترین اولویت‌ها در هرمزگان اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین تصمیمات خوبی برای تامین آب مورد نیاز مردم ساکن در مجاورت سد سرنی شهرستان میناب اتخاذ شد و تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی از طریق این سد صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آب شرب شهرستان‌های ساحلی به ویژه بندرعباس را تا حد امکان از طریق آبشیرین‌کن ها تامین خواهیم کرد تا آب سدها برای توسعه به ویژه در شرق استان هرمزگان و شهرستان میناب مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار هرمزگان، بهسازی و توسعه اسکله بندرتیاب جهت تسهیل تجارت در این بندر را از دیگر برنامه‌ها برای شهرستان میناب اعلام کرد و بیان داشت: تکمیل برخی پروژه‌ها و تاسیسات ورزشی شهرستان میناب نیازمند اعتبارات است که در این راستا پیگیری لازم انجام می‌شود.

دوستی با تاکید بر اینکه مردم بومی باید از مزایای مزارع پرورش میگو بهره‌مند شوند، عنوان کرد: واگذاری این مزارع در قالب قطعات کوچک به مردم بومی هر منطقه در استان هرمزگان، در دستور کار خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر تسریع در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری توسط ادارات و دستگاه‌های اجرایی و لزوم جلوگیری از اتلاف وقت در این زمینه، ادامه داد: توسعه شهرستان‌های استان هرمزگان باید براساس مزیت‌های سرمایه‌گذاری هر شهرستان صورت گیرد و نیاز است شرایط جذب سرمایه‌گذاری تسهیل و فراهم شود.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به تعامل بسیار خوب میان اقشار مختلف مردم و مسئولان به ویژه از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان، ائمه جمعه و نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین نگاه ویژه‌ دولت سیزدهم برای رفع محرومیت ها، رفع مشکلات به سرعت پیگیری و انجام خواهد شد.