×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ضرورت هماهنگی بین دستگاهی با وزارت امور خارجه برای شناسایی بهتر بازارهای هدف صادراتی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان به ریاست مهندس دوستی برگزار شد.

دوستی با بیان اینکه حمایت از طرح های سرمایه گذاری باید در اولویت دستگاه ها قرار بگیرد، اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری خارجی استان در سال 99، 550میلیون دلار بوده است که 405میلیون دلار جذب شده و هرمزگان رتبه سوم را کسب کرده است.

وی افزود: در سال جاری نیز یک طرح سرمایه گذاری به ارزش بیش از 29میلیون دلار مصوب شده که تا کنون 3.4میلیون دلار در استان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه ارگان های تجاری ، سیاسی و رایزنان بازرگانی در شناسایی و راهنمایی بازارهای هدف دچار ضعف هستند، گفت: هماهنگی بین دستگاهی با وزارت امور خارجه می تواند به شناسایی بهتر بازارهای هدف صادراتی کمک کند.

مهندس دوستی ارتباط بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی به ویژه در خصوص مباحث سرمایه گذاری را مورد تأکید قرار داد و افزود: این ارتباط و تعامل دوسویه می تواند موازی کاری دستگاه های اجرایی استان را در اجرای شاخص های فضای کسب و کار کاهش دهد و صدور مجوزها را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کلیه مبادی ورودی گمرکی استان از طریق دریا است، برای کمک به معیشت مرزنشینان و افزایش حجم ورود کالاهای ملوانی و ته لنجی به دنبال اصلاح دستورالعمل ها و قوانین مربوطه هستیم.