×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۳ هکتار از اراضی ملی در جزیره قشم رفع تصرف شد/ اعاده بیش از هزار میلیارد ریال به بیت المال

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی از رفع تصرف چهار قطعه از اراضی ملی به مساحت بیش از ۵۳ هکتار در جزیره قشم خبر داد و اظهار داشت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.
وی در ادامه افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.
قهرمانی خاطر نشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر رمکان، روستاهای دفاری و کابلی و محدوده ژئوپارک قشم و روستای گامبرون قرار داشت.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان کرد: ارزش تقریبی این اراضی، افزون بر یکهزار و ۷۲ میلیارد ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه است، تأکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo