×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران قوی نیازمند کارآفرینان و تجار با سطح عمل جهانی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در آیین گرامیداشت نودمین سالگردفعالیت اتاق بازرگانی هرمزگان و افتتاح ساختمان جدید این اتاق با تاکید به پیشینه و جایگاه تاریخی بندرعباس در حوزه تجارت بین المللی اظهار داشت: در زمان شاه عباس صفوی که اختلالاتی در حوزه تجارت ایران به واسطه دولت عثمانی به وجود آمد، شاه عباس مسیر تجارت به دریا تغییر داد و بندرعباس به منطقه ی خاص تجارت تبدیل شد.

استاندار هرمزگان گفت: ایران امروز به شدت نیازمند کارآفرینان و تجاری با سطح عمل جهانی است که همزمان با تجارت و انتقال کالا بتوانیم فرهنگ و سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های دیگر را نیز انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: ایران قدرتمند در گرو ثروتمند شدن تجار، خلاقیت نخبگان و وطن دوستی سیاست‌مداران است که با تشکیل این مثلث، قدرت واقعی ایران عزیز شکل خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: از ابتدای حضور در هرمزگان به سمت بهبود محیط اقتصادی حرکت کردیم، ۱۰۸ ناحیه عاری از مجوز در استان ایجاد و تمام ظرفیت‌های معدنی شامل ۲۱۳ پهنه معدنی تهیه و بارگذاری شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مطالعات ۴۰ طرح پیشران اقتصادی با کمک اتاق بازرگانی آماده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است، در حوزه ترانزیت هم اصلاحاتی انجام شده تا مدت زمان ماندگاری کالا در گمرکات از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافت.

دوستی با اشاره به آغاز برنامه مدون توسعه بنادر هرمزگان گفت: در بندرلنگه که بزرگترین بندر صادرات کانتینری استان است ساعت فعالیت محدود قبلی افزایش یافت چراکه بنادر دارایی‌های ارزشمندی هستند که نباید به واسطه محدودیت انسانی از راندمان اصلی آنها کاسته شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر دانش و تجربه مردم در حوزه صید و صیادی و تجارت دریایی تاکید داشته و ادامه داد: متاسفانه قوانین حوزه تجارت محدود کننده است، اگر بتوان در این زمینه کاری انجام داد و تجارت خرد و پیله وری جنوب را توسعه داد به رونق اقتصادی این مناطق کمک می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین یکی از دلایل توسعه نیافتگی سواحل مکران علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب را نبود انرژی و نیروگاه در حد فاصل بندرعباس تا چابهار برشمرد و ابرازداشت: دلیل دیگر هم این است که رویه‌های تجاری در این مناطق خرد است، البته هم اکنون با اصلاحات انجام شده در بندر سیریک این رویه‌ها تغییر یافته و رویه های ترانزیت واردات و صادرات اضافه شده و لازم است برای توسعه در سواحل مکران اتفاق هایی از این دست رقم زده شود.

گفتنی است این آیین باحضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تجار و بازرگانان، رییس کمیسیون اقتصادی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رییس اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان حوزه اقتصاد استان هرمزگان برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo