×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه امام خمینی(ره) جایگاه ویژه دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،فاطمه جراره، در شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن، به همه و به‌ویژه بانوان شاغل در شهرداری و همچنین با اشاره به تکریم مادران شهدا اظهار کرد: وجود الهی زن چه در قبل از اسلام و چه در عصر جاهلیت متجدد پیوسته به سوی بندگی سوق داده شده و بیشترین سرمایه‌گذاری صاحبان زر و تزویر برای انحطاط و استثمار جوامع بر روی قشر زن بوده است که این امر، نشانه نقش اساسی زنان در حیات جامعه و هویت آنهاست.

وی با اشاره به اینکه زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه آزادی‌خواهانه امام خمینی (ره) جایگاهی ویژه دارد، افزود: امام (ره)، زن را به سوی رستگاری و نجات می‌خواند و شأن والای او را این‌گونه ترسیم می‌کند که «زن، مظهر تحقق آمال بشر است». در نگاه ایشان، همان‌طور که ابتدا و غایت قرآن کریم، انسان سازی است، شأن حقیقی زن نیز، شأن قرآنی و انسان سازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در شناخت عرفانی حضرت امام، معراج مردان الهی از مهد و بستری است که توسط زن گسترده می‌شود و «مادری» مقامی است که هم مسئولیت و هم ظرفیت سازندگی و تزکیه را دارد.

جراره با اشاره به نگاه ویژه به زن در جمهوری اسلامی، ادامه داد: در هیچ دوره‌ای مانند امروز، زنان محقق، دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور وجود نداشته است.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب با انتقاد از نگاه غلط غرب که سعی دارد زن را از ویژگی فطری خود دور سازد و به کپی دوم مرد تبدیل کند می‌فرمایند: این نگاه، کسر شأن زنان است چرا که «زن کامل» بودن در مواردی از «مرد کامل» بودن هم بالاتر و پر ارزش‌تر است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: قرن حاضر، گرچه برخی بدبختی‌ها را از زن گرفت اما بدبختی‌های دیگری را برایش به ارمغان آورد که از جمله آن از بین رفتن فطرت و هویت زن به اسم حقوق زن بوده است.

در این جلسه طرح تهیه بانک اطلاعاتی و انعقاد تفاهم‌نامه با همه دستگاه‌های مسئول در خصوص ساماندهی آسیب دیدگان و رفع معضلات اجتماعی مربوط به کمیسیون فرهنگی اجتماعی، پیشنهاد کمیسیون خدمات شهری در خصوص الزام شهرداری بندرعباس به تهیه و تنظیم تفاهم نامه و دستورالعمل اجرایی با محوریت محیط زیست و همچنین پیشنهاد تهیه دستورالعمل و ضوابط به‌کارگیری هنرهای شهری (المان‌های دائم و موقت) در شهرداری بندرعباس جهت ایجاد فضای عمومی با جنبه‌های زیباشناختی، فرهنگی و آموزشی در سطح شهر تصویب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo