×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز پروژه تعویض پوشش ده کیلومتر خط لوله ۲۶ اینچ در منطقه خلیج فارس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین؛ صحبت الله کاویانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به پایش سیستم حفاظت کاتدی مسیر خط ۲۶ اینچ تقریبا اواسط سال ۱۳۹۷ متوجه ضعف پتانسیل توام با تلرانس اعداد  حاصله از اندازه گیری ها در مسیر خط حدفاصل مرکز انتقال نفت قطب آباد و مرکز انتقال نفت مهرآران شدیم و موضوع را با جدیدت بیشتری بررسی و تحت پایش قرار دادیم.

صحبت الله کاویانی بیان کرد: با توجه به اینکه خط لوله گاز منطقه شش همجوار با این قطعه بود ابتدا سیستم حفاظت کاتدی این خط (خط گاز) را در دستور کار واحد قرار دادیم که متوجه تغییرات این سیستم اهم از اضافه کردن یک ایستگاه حفاظت کاتدی و ۸ آند فداشونده در مسیر گاز شدیم.

وی اضافه کرد: علاوه براین ،این خط که بصورت موازی با خط۲۶ اینچ فرآورده طراحی و اجرا شده بود در طی این ۳۰ کیلومتر سه بار خطوط متقاطع شد و از طریقی شرایط خط ما در این ۳۰ کیلومتر به لحاظ شرایط حفاظتی چندان جالب نبود چرا که علاوه بر سه تقاطع با گاز ، از دو جاده آسفالته و یک خط راه آهن و  دو رودخانه عبور و همچنین چند پیل طبیعی دست به دست هم داده تا شرایط را بگونه ای رقم بزنند که پتانسیل خط روز به روز ضعیف تر شود.

کاویانی افزود: همچنین متوجه شدیم جریان حفاظتی که به خط تزریق می شد و دو طرف ایستگاه را تا نقاط همپوشانی تغذیه می کرد ،در جهت افزایش(درجهت ترانسفر مواد )جریان بیشتری می گیرد که خود موید درین جریان حفاظتی در آن سمت می باشد .

رئیس واحد مهندسی خوردگی فلزات منطقه خلیج فارس ادامه داد: برای بازدید چشمی در این ۳۰ کیلومتر ۳۰ نقطه سونداژ زده شد و با خود کارشناسان خوردگی ستاد مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد یک خط طولی زنگ بین ساعت ۸ و ۹ بصورت ممتد در اکثر سونداژها قابل رویت است که خود به خود هشداری برای پیشرفت خوردگی های زیر ۳۰ درصد بحساب می آمد لذا پس از نشست های متعدد مسئولین ستادی و منطقه ای مقرر شد که بصورت یه قطعه ۱۰ کیلومتری برآورد و به پیمان سپرده شود.

کاویانی اظهار کرد: با اولویت بندی های مرسوم ۱۰ کیلومتر اول جهت تعویض پوشش و تعمیر نقاط خوردگی به پیمان سپرده شد که ضمن خاکبرداری و سندبلاست تعداد ۲۲۶ نقطه در ۷۲ موقعیت زیر ۳۰ درصد که با سرعت فزآینده ای پیشرفت کرده بود و بعضا تا ۸۲ درصد رسیده بود شناسایی شد که همزمان با اعمال پوشش این نقاط با ۱۵پچ و نیم لوله و همچنین ۶۰ مترمربع کامپوزیت تعمیر و ترمیم شد و ۱۰ کیلومتر اول در مدت زمان ۵ ماه با احتساب زمان تجهیزکارگاه به اتمام رسید که به لحاظ زمان اجرا یک رکورد در خط لوله بحساب می آید.

وی خاطرنشان کرد : لذا ۱۰ کیلومتر دوم در دستور کار واحد مهندسی خوردگی قرار گرفت و پس از طی تشریفات مناقصه در هفته گذشته وارد مرحله اجرا شد که ضمن تعویض پوشش ، شناسایی نقاط خوردگی زیر ۳۰ درصد در دستور کار واحد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo