×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بهره‌برداری از ۶دستگاه مخزن ذخیره‌سازی بنزین ونفت‌گاز در بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ۵ پروژه یکی از شرکت‌های پالایش نفت در بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مهدی دوستی اظهارداشت: استان هرمزگان بویژه بندرعباس، قطب پالایشی کشور است و این امر می‌طلبد که زیرساخت‌های متناسب با این ظرفیت مرتباً بروزرسانی شوند و زیرساخت‌های جدیدی نیز متناسب با آن احداث شود.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در روزهای گذشته با حضور وزیر نفت در هرمزگان بهره‌برداری رسید، افزود: دولت اراده جدی‌ای دارد تا توسعه استان هرمزگان را به ویژه در حوزه نفتی تحقق بخشد.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی را یک و نیم میلیون بشکه افزایش داده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، عنوان‌کرد: تغییرات جدی و بسیار خوبی در پالایشگاه نفت بندرعباس در حال انجام می‌باشد که تولید روغن‌های گرید ۲ و ۳ همچنین تولید کک اسفنجی که نیاز صنعت آلمینیوم سازی است نمونه‌های بارز این تحول هستند.

گفتنی است پروژه‌های افتتاح شده امروز شامل احداث ۶ دستگاه مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های بنزین و نفت‌گاز هر یک به ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه، بهره‌برداری از خطوط لوله ۳۰ اینچ نفت خام و فرآورده‌های صادراتی به طول ۵.۵ کیلومتر، بهره‌برداری از دیوار بتنی پیش ساخته پیرامون پالایشگاه با هدف رعایت استانداردهای حفاظتی و امنیتی پالایشگاه و محافظت از تأسیسات این مجموعه به طول ۱۱.۵ کیلومتر و ارتفاع سه متر و راه‌اندازی بویلر کمکی B21002c با هدف تأمین بخار مورد نیاز واحدهای عملیاتی با ظرفیت تولید ۱۷۵ تن در ساعت بخار با فشار ۴۲ بار و دمای ۳۸۰ درجه سانتی‌گراد بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo