×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آسیاب به نوبت

نوشته‌ی حسین روحی

تردیدی نیست که نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه حمایت مردم می تواند در عرصه بین الملل تقویت شود. ناآرامی های پاییز ۱۴۰۱ و اتفاقات پیرامون آن، فضای رسانه‌ای ایجاد شده در آنسوی مرزها مبنی بر  فاصله مردم و حاکمیت، افزایش تحریم‌ها و فشار بیشتر کشورهای متخاصم، همه و همه دست  به دست هم داده بود تا با عدم حضور یا حضور کمرنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جایگاه و پایگاه حاکمیت در جهان تنزل یابد.

اما اینگونه نشد و مردم آمدند. خبرگزاری فارس ساعاتی پس از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن  نوشت: بر اساس برآورد اولیه دستگاه‌های ذی‌ربط، میزان حضور مردم در راهپیمایی امسال حدود ۲۱ میلیون نفر با احتساب شهرها و روستاهای کوچک است. این آمار نسبت به سال ۹۸ با افزایش حدود سی درصدی همراه بوده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه هم در خصوص برآورد از راهپیمایان روز ۲۲ بهمن اعلام کرد که ۳۰ میلیون ایرانی در این راهپیمایی حضور داشتند. پایگاه خبری «العهد» لبنان تأکید کرد که راهپیمایی در بیش از یک هزار و ۴۰۰ شهر ایران و ۳۸ هزار روستا در نقاط مختلف ایران برگزار شد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم این رخداد را برجسته کرد و آورد : حدود ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های خارجی مقیم و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل رسانه‌ای داخلی پوشش دادند. پایگاه خبری «میدل ایست» از حضور پرشور مردم خبرداد و نوشت: در تهران موشک‌های بالستیک «سجیل» و «عماد»، پهپادهای «شاهد ۱۳۶» و «مهاجر ۶» همچنین یک موشک کروز از جمله ابزار و ادوات نظامی ساخت ایران بود که در این راهپیمایی به نمایش در آمد.

بازتاب حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن طبیعتا به پای هیچ حزب و گروهی نباید نوشته شود. هیچ جناحی حق استفاده سلیقه ای از این اتفاق بزرگ را ندارد. بلکه صاحب این رویداد همان مردمی هستند که علیرغم همه فشارها و مشکلات آمدند و از نظام حاکم حمایت کردند.

رسانه های داخلی، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین ارشد هرکدام به فراخور در قالب تحلیل و بیانیه از مشارکت مردم در راهپیمائی قدردانی کردند، البته وجه اشتراک همه آنها یک جمله بود: حالا نوبت مسئولین است که برای مردم با همه توان خدمت کنند. به عبارتی از جان برای مردم مایه بگذارند.

این موضوع از نگاه خبرنگاران، فعالان حوزه رسانه و کاربران فضای مجازی دور نماند و با اشاره به استقبال عمومی از راهپیمایی ۲۲ بهمن بر حل مشکلات اجتماعی به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم تاکید کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر هم گفت: مردم ایران با این حضور تاریخی و معنادار حجت را تمام کردند و اکنون نوبت مسئولان است تا ضمن قدر دانستن این سرمایه گران‌سنگ اجتماعی، اقدامات درخوری برای حل مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه‌های معیشتی ‌و اقتصادی رقم بزنند.

به گفته سرلشکر باقری «راهپیمایی پرشکوه، مسئولیت همه حاکمان و مسئولین ما را در دولت، قوای سه گانه و نیروهای مسلح در خدمت رسانی بهتر و خالصانه تر به مردم سنگین‌تر کرد؛ بر این اساس امیدوارم خداوند توفیق دهد همه مسئولان ما بتوانند بهتر از گذشته به مردم خدمت کنند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo