×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایان عملیات پروژه fttx شهر بندر چارک

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، احد قویدل ضمن بازدید از پروژه مذکور گفت: پیرو ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت پیشگامان برای اجرای پروژه fttx در تیرماه سال ۱۴۰۱ و امضای تفاهم نامه بین پیمانکار منتخب و شهرداری بندر چارک، در دی ماه عملیات اجرایی در سریع ترین زمان ممکن به پایان رسید.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۵ کیلومتر از پروژه جهت اتصال مسیر مرکزی شهر به مرکز فیبر مخابرات و ۲ کیلومتر برای اجرای آبونه و تحت پوشش قرار گرفتن منازل و کسب و کارها با سرمایه گذاری به میزان یکصد میلیارد ریال اجرا شده است.

قویدل ابراز امیداوری کرد براساس یکی از راهبردهای اصلی وزارت ارتباطات، در خصوص دسترسی با کیفیت به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی بیست میلیون پورت فیبر نوری جهت تحت پوشش قرار گرفتن هشتاد درصد خانوارهای کل کشور به شبکه فیبر نوری و با توجه به بررسی شرایط و مسیر اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای بندرلنگه، بندر کنگ، میناب تفاهم نامه بین پیمانکاران منتخب و شهرداری های شهرستان های مذکور به امضاء رسیده است.

وی تصریح کرد: بندر چارک با حدود ۵ هزار نفر جمعیت در غرب شهرستان بندرلنگه و یکی از مناطق استقرار بنادر، گمرکات و همچنین محل تردد هموطنان گرامی به جزیره زیبای کیش است؛ مطمئنا با اجرای این پروژه و دسترسی اهالی و کسب و کارها به سرویس fttx تغییر قابل ملاحظه ای در اقتصاد محلی به خواهد داشت.

قویدل فرد اضافه کرد: امروزه ارتباطات به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است و تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که یک شبکه امن، پایدار و پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری را در دسترس عموم قرار دهد.

اتصال ۱۰۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات استان هرمزگان با اشاره به اتصال ۱۰۵روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم، گفت: باتوجه به راهبردهای کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت مردمی سیزدهم، تحقق شبکه ملی اطلاعات در کلیه لایه ها، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات و توسعه اقتصاد دیجیتال در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان قرار گرفت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان افزود: به منظور تحقق شبکه ملی اطلاعات در اهداف و برنامه هایی که دارای برش استانی می باشند در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۵ روستا با جمعیت ۲۲۷۴۸ نفر و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) وزارت متبوع به شبکه پهن باند سیار برای نخستین مرتبه متصل شدند که تنها ظرف اسفندماه سال گذشته ۳۳ روستا با جمعیت بیش از ۷۰۰۰ نفر از خدمات شبکه پرسرعت تلفن همراه بهره مند شدند.

قویدل فرد با اشاره به رشد توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان تصریح کرد: از ابتدای دولت تاکنون اتصال ۱۰۵ روستا بالای ۲۰ خانوار استان هرمزگان با ۹۵۴۳ خانوار و ۳۵۲۷۹ نفر جمعیت محقق شده است و با توجه به اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه گذشته، هم اکنون ۹۵ درصد پوشش جمعیتی روستایی به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

وی با بیان این که توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می شود، تصریح کرد: همواره در تلاش برای رفع موانع پیش روی توسعه ارتباطات و دسترسی تمام شهرها و مناطق روستایی به ارتباطات هستیم و بر این باوریم توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی موجب شکوفایی اقتصادی در روستاها می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo