×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معلمین دیدبان‌های بصیر انقلاب هستند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در همایش گرامیداشت روز معلم و آئین تجلیل از معلمان برتر استان هرمزگان که در سالن شرکت گاز هرمزگان برگزار شد، ضمن تقدیر از مقام شامخ معلم، اظهارداشت: معلمان سازندگان یک نسل هستند. نسلی که در آینده سکان‌دار تعلیم، تربیت و مدیریت جامعه می‌شود.

وی، با بیان این نکته که معلمین از ویژگی‌های شخصیتی مطهری الگو بگیرند، عنوان کرد: مبارزه با سه جریان التقاط، تهجر و اباهی‌گری لیبرالیسم غربی از ویژگی‌های مهم شخصیتی شهید مطهری محسوب می‌شود که معلمین می‌توانند از آن‌ها الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: جریان التقاطی بسیار خطرناک است که شناسایی و بازشناسی آن اصلا آسان نیست‌. تهجر نیز به واسطه این نکته که از سوی مذهبیون پیش برده می‌شد، آسیب‌شناسی آن برای علما و بزرگان بسیار حساس بود که شهید مطهری به خوبی به این موضوعات ورود کرد‌.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مطرح کرد: جریان تهجر به واسطه رنگ و لعاب دینی که داشت، بسیاری برای آسیب‌شناسی و انتقاد، دل‌نگرانی نداشتند اما شهید مطهری که دغدغه دین را داشتند به خوبی به این مسئله ورود کردند و از آن همان نقطه نیز مورد ضربت قرار گرفت و به شهادت رسید. مانند گروه فرقان گروهی خشک مقدس و خشک ذهن بود که شهید مطهری پشت پرده این انحرافات را می‌دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: معلم به عنوان دیدبانی بصیر انقلاب باید پشت پرده مسائل مختلف را ببیند و دیدبانی کند.

وی، با اشاره به ویژگی‌های معلمان در تراز گام دوم انقلاب اسلامی، مطرح کرد: امروز نیازمند به اخلاق حرفه‌ای معلمی هستیم چراکه این مهم یک ضرورت محسوب می‌شود و به موفقیت سیستم تعلیم و تربیت کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز نیازمند تقویت سیستم تربیت تشکیلاتی هستیم و معلمین نیز باید بر اساس مفاهیم قرآنی، تربیت تشکیلاتی را برای موفقیت در دستور کار قرار دهد.

وی عنوان کرد: معلمین در شرایط کنونی باید با استحاله فرهنگی مقابله کند؛ چراکه ما با یک جنگ ترکیبی و تمام عیار روبرو هستیم. معلمین می‌تواند نقش مهمی در این جنگ ایفا کنند که باید به نقش خود در بعد تبیین آگاه شوند‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که معلمین از دریچه نقد منصفانه به مسائل نگاه می‌کنند، ابراز کرد: معلم در تراز گام دوم باید تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کند‌. باید از تمام روزنه‌ها برای ضربه زدن به دشمن استفاده کنیم و حالت تهاجمی به خود بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که معلمین باید قدرت تحلیل و تفکر داشته باشند، مطرح کرد: معلم باید از عقبه فکری و دینی برخوردار باشد؛ چراکه این عقبه دینی و فکری است که معلم را در برنامه‌های خود نظیر تولید فکر و اندیشه موفق می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر بخواهیم خود را در مقابل دسیسه‌های دشمن تجهیز کنیم، بهترین‌ و قوی‌ترین نیرو برای مقابله با دشمن معلمان هستند که از دانش‌آموزان در مقابل دشمنان درنده محافظت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo